Laiškų rašymas anglų kalba

  • Daugelis besimokančiųjų anglų kalbos nustemba išgirdę apie svarbą mokėti rašyti skirtingo pobūdžio laiškus. Atrodo, juk laišką gali parašyti kiekvienas, tiesa? Tačiau netinkamai parinkta laiško stilius gali greitai sudaryti neigiamą įspūdį jo gavėjui. O tai – atitinkamai nuo situacijos nulemti, kad negausite atsakymo į laišką, kurio tikitės, norimos darbo vietos ar kt. Tam, kad tokių situacijų išvengtumėte, turite susipažinti, kaip rašomas semi formal, formalus ir oficialus laiškas.

    Kaip išsirinkti kokio pobūdžio laišką rašyti anglų kalba?

    Iš pirmo žvilgsnio, pasirinkti laiško pobūdį gali atrodyti sunkiai įveikiama užduotis. Visgi, laiško pobūdį diktuoja jo gavėjas. Pavyzdžiui, semi formal laiškas yra dažniausiai pasirenkamas rašant aukštesnes pareigas užimančiam žmogui, kurį pažįstate. Formalus laiškas rašomas kreipiantis į jums nepažįstamus asmenis (pavyzdžiui, kreipiantis dėl darbo, dėkojant už pagalbą, skundžiantis netinkamai suteiktomis paslaugomis ar kt.) Tuo tarpu oficialus laiškas rašomas kompanijoms, įmonėms ar pan. Skirtumas tarp formalaus ir oficialaus laiško dažnai yra nedidelis bei išsiskiriantis vizualiomis detalėmis ar tam tikromis frazėmis.

    Pasirinkimą taip pat palengvina ir skirtingų laiškų pobūdžių išmanymas. Žinodami, kuo konkrečiai skiriasi semi formal laiškas, oficialus ir formalus laiškas, galėsite lengviau ir greičiau pasirinkti reikiamą laiško pobūdį konkrečiu atveju. Padėti gali ir anglų kalbos kursai internetu.

    Semi formal laiškas

    Semi formal laišką dažniausiai sudaro 4-5 pastraipos. Šio pobūdžio laiškas pasirenkamas tuomet, kai mes šiek tiek pažįstame asmenį, kuriam rašome, tačiau ne taip gerai kaip kad draugą ar šeimos narį (šiuo atveju rašytume neformalų laišką). Rašant semi formal laišką svarbu parinkti tinkamą adresatui kreipinį ir kreiptis panaudojant jo pavardę. Pavyzdžiui, Dear Mrs. Smith.

    Lygiai taip pat svarbu pasirinkti ir tinkamas tokiam laiško pobūdžiui frazes dėstant laiške priežastis, dėl kurių rašote ir kt. (pavyzdžiui, I am writing to tell you arba I am writing to request ar kt.) Tuo tarpu laiško užbaigimui tinka tokios frazės kaip Thank you very much for your... arba I would be grateful if you could... Svarbu pažymėti, kad semi formal laiške yra leidžiama naudoti įvairius trumpinius kaip kad it‘s, don‘t, won‘t ir kt.

    Formalaus laiško rašymas

    Formalus laiškas taip pat turi turėti 5 aiškias pastraipas, kuriose mandagiai, aiškiai ir glaustai nusakoma dėl ko kreipiatės į adresatą. Be to, laišką įprasta pradėti viršuje, dešinėje užrašant savo vardą, pavardę, pilną adresą, el. pašto adresą ir datą.

    Jeigu rašote konkrečiam asmeniui, kreipinyje svarbu paminėti vardą ir pavardę. Pavyzdžiui, Dear Mr. Alex Hendrixson. Tuo tarpu jeigu nesate tikras, kas skaitys jūsų rašoma laišką, jį pradėkite kreipiniu Dear Sir or Madam.

    Laiške neturėtų būti trumpinių, o mintys dėstomos aiškiai, glaustai ir nesikartojant. Todėl pravartu prieš rašant laišką parengti trumpą planelį, kuriame išdėstytumėte, ką rašysite kiekvienoje iš pastraipų. Galiausiai nepamirškite prieš išsiųsdami tekstą dar kartą perskaityti ir pasitikrinti, ar nepalikote gramatikos, skyrybos ar kitų klaidų.

    Oficialaus laiško rašymas

    Oficialus laiškas yra labai panašus į formalų laišką. Todėl oficialiam laiškui galioja tie patys reikalavimai kaip ir formaliam. Svarbu išlaikyti aiškius, trumpus sakinius, griežtai sekti gramatikos ir anglų kalbos taisyklėmis. Klaidos čia yra nedovanotinos.

    Reikia atkreipti dėmesį, kad rašant oficialius laiškus dažnai yra prisegami įvairūs priedai, skirti pagrįsti priežastis, dėl kurių rašote dokumentaliai. Ką daryti tokiu atveju? Kaip į juos atkreipti laiško gavėjo dėmesį? Tokiu atveju reikėtų apie prisegtus dokumentus, nuotraukas ar kitus priedus užsiminti laiško pabaigoje.

    Oficialų laišką yra įprasta užbaigti pasirašant Sincerely, With appreciation, Respectfully yours, Yours truly ir kt. Šiuo atveju yra įprasta laiško siuntėjui laišką pasirašyti ir vardu, pavarde ir / ar parašu. Jeigu tai yra popierinis, paštu siunčiamas laiškas, pasirašoma ranka. Tuo tarpu elektroniniame laiške naudojama skenuota parašo kopija.

    Laiškų pavyzdžiai ir struktūra

    Siekiant įsitikinti, kad jūsų laiškų rašymas anglų kalba yra teisingas, pravartu pasitikrinti naudojantis internete pateiktais pavyzdžiais. Įvedę atitinkamus raktinius žodžius, neabejotinai rasite daugybę laiškų, kurie leis pamatyti rekomenduotiną laiškų struktūrą. Tokie laiškai gali būti puikia pradžia pradedant rašyti laiškus savarankiškai. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį, kokie kreipiniai, frazės naudojami laiške. Jie gali puikiai pasitarnauti ir jūsiškiame.

     

    Paprastai laiškus sudaro 4-5 pastraipos. Pirmoji jų - skirta įžangai, paskutinė - apibendrinimui. Visgi, kiekvienu atveju reikia vertinti situaciją individualiai. Visgi, bet kokiu atveju rekomenduotina rašyti kuo trumpesniais, aiškiais sakiniais ir atitinkamai vengti neoformalių išsireiškimų, asmeniškų detalių ar neaiškių, sudėtingų suprasti sakinių. Taip pat reikėtų vengti ilgų sakinių ir juo labiau – ilgų pastraipų.

     

    Norėdami savo laiškui suteikti daugiau profesionalumo, taip pat internete suraskite frazių, skirtų formaliems laiškams, rinkinį. Jis padės paprasčiau ir skiriant mažiau laiko parašyti reikiamą laišką, o taip pat ir būti tikriems, kad panaudojote tinkamas formaliam ar oficialiam laiškui frazes.

Testas nebaigtas spręsti todėl rezultatai gali būti netikslūs.

Testuotis toliau
Baigti

Ačiū

Jūsų užklausa gauta, netrukus su jumis susisieksime!

UŽKLAUSA

Paslauga, kuri jus domina:*

  • Kursai
  • Egzaminai(VBE, IELTS, TOEFL, GMAT)
  • Korepetavimas
  • Valstybės tarnautojų testavimas
  • Stovykla
  • Dovanų kuponas
  • Karjera
  • Kita

* - Registruodamiesi Jūs sutinkate su "Alfabet education" privatumo politikos nuostatomis.

cookies
Slapukai & Privatumas

Svetainėje naudojame slapukus tam, kad užtikrintume teisingą svetainės veiklą. Pasirinkdami "SUTINKU" sutinkate su mūsų slapukų nustatymais.